دورخیز انگلیسی‌ها برای ورود به بورس ایران

دورخیز انگلیسی‌ها برای ورود به بورس ایران

شرکت های انگلیسی شارلمانی کپیتال و فرست فرانتیر کپیتال انگلیس به تازگی اعلام کرده‌اند، در حال بررسی بازار سرمایه ایران برای ورود پس از توافق ایران با گروه ۵+۱ هستند.

این شرکت ها با در نظر گرفتن احتمال هرگونه رخداد در طول مذاکرات ایران و کشورهای ۵+۱، در تلاش هستند، تا از قافله ورود به بازار ایران عقب نمانند.

بر اساس پیش بینی ها، لغو تحریم های نفتی ایران برای صادرات به آمریکا و اروپا در کنار پایان محدودیت های بانکی ایران در بازار مالی و بانکی جهانی، رشد اقتصادی کشور را تا سه برابر نسبت به شرایط کنونی افزایش خواهد داد.

این شرکت ها با تمرکز بر حجم ۱۱۰ میلیارد دلاری بورس ایران در کنار پیش بینی افزایش ۳ برابری رشد اقتصادی ایران در صورت لغو تحریم‌ها در تلاش هستند تا آمادگی های لازم برای ورود به بازار سرمایه ایران را در خود فراهم کنند و از قافله شرکت های بین المللی جا نمانند.

کارشناسان اقتصاد جهانی معتقدند با حذف کامل تحریم ها علیه ایران، کشور می تواند به رشد اقتصادی سالانه ۶ تا ۸ درصد دست یابد.

ورود شرکت های سرمایه گذاری منطقه ای می تواند شرایط مالی ایران را سریعتر از میزان پیش بینی ها تقویت کند و بهبود ببخشد.

شارلمانی و فرست فرنتیر قصد دارند، تا با شراکت با شرکت های سرمایه‌گذاری منطقه ای راه ورود خود به بازار سرمایه ایران را تسهیل کنند.

طی ماه گذشته بازار بورس ایران که حدود ۳۱۵ شرکت در آن فعالیت کنند، بهترین عملکرد را طی سال گذشته داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *