واکنش وزیر نفت امارات به اظهارات زنگنه

واکنش وزیر نفت امارات به اظهارات زنگنه

ه گزارش افکارنیوز، رویترز اظهار کرد: وزیر نفت امارات از همه تولیدکنندگان نفت در جهان خواست تولید خود را در سال ۲۰۱۵ افزایش ندهند که در این صورت قیمت نفت به ثبات خواهد رسید.

سهیل بن محمد المزروعی که در حاشیه نشست وزارتی سازمان کشورهای عرب صادرکننده نفت در ابوظبی سخن می گفت افزود: ما همه را دعوت می کنیم آن کاری را انجام دهند که اوپک انجام داد و با عدم افزایش تولید خود در سال ۲۰۱۵ گامی به سمت ایجاد تعادل در بازار بردارند.

وی در ادامه گفت: «اگر همه از تصمیم اوپک پیروی کنند بازار نفت به ثبات می رسد و به زودی روی ثبات به خود خواهد دید».

اوپک در نشست ماه نوامبر و برخلاف انتظار کارشناسان و فعالان بازار تصمیم گرفت سقف تولید خود را حفظ کند. در پی این تصمیم روند نزولی قیمت نفت ادامه یافت.

وزیر نفت ایران هفته پیش سقوط ۵۰ دلاری قیمت نفت طی چند ماه گذشته را ناشی از «توطئه ای سیاسی» علیه کشورش دانست. عربستان مخالف اصلی کاهش سقف تولید اوپک در نشست اخیر اوپک بود و امارات، قطر و کویت را در این زمینه با خود همراه کرد.

وزیر نفت امارات در واکنش به اظهارات وزیر نفت ایران توطئه بودن سقوط قیمت نفت را رد کرد و گفت:«هیچ توطئه ای در کار نیست. هیچ کشوری هدف قرار نگرفته است. بلکه بازار نفت یک بازار است که قیمت ها در آن بالا و پایین می رود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *